24. srpna 2012

Bulgurové rizoto

Zdravím Vás!

Přináším opět jednoduchý a rychlý recept na skvělou domácí míchanici všeho, co se kde najde. Místo bulguru můžete použít vlastně cokoli (rýži, quinou, kuskus...)! Já zvolila zrovna bulgur, protože už jsem ho dlouho nevařila :)


Na 1 porci budete potřebovat:
  • 40 g bulguru (syrového) (příp. kuskusu, guinoy, rýže...)
  • 100 g kuřecích prsou
  • kapku olivového oleje
  • koření na maso dle chuti
  • 30 g cibule
  • zelenina dle chuti, já použila:
    • 100 g rajčat (1 kus)
    • 20 g sterilované kukuřice
    • 100 g brokolice
Postup:
  1. Podle návodu uvaříme bulgur. 
  2. Do menšího hrnce nalijeme trochu vody, osolíme ji, vložíme pařáček, do něj omytou brokolici nakrájenou na menší růžičky a dáme vařit pod pokličku. Dusíme cca 5-6 minut v páře, dokud brokolice nezměkne. POZOR! Pokud bychom vařili brokolici ve vodě, odplaví se všechny důležité látky a vitamíny, proto ji připravujeme v páře.
  3. Maso nakrájíme na nudličky, okořeníme (bazalkou, petrželkou, kořením na pizzu... co kdo má rád).
  4. Na pánvičce si rozpálíme kapku oleje a osmažíme cibulku.
  5. Přidáme maso a opečeme. 
  6. K masu přidáme zeleninu a bulgur, dochutíme a necháme ještě chvíli dusit pod pokličkou. 
Výživové hodnoty:
~ 26 g bílkovin ~
~ 50 g sacharidů (z toho 5 g cukrů) ~
~ 13 g tuků (z toho 0,7 g NMK) ~
1750 kj / 418 kcal ~

Dobrou chuť! 

5 komentářů:

  1. Jen mi děláš chutě... ještěže jsem už najedla :D.

    OdpovědětVymazat
  2. Mě nějak moc neuvařená jarní cibulka nedělá dobře :/ I rukola nebo pažitka.. Nevím proč :D Ale vypadá to dobře ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji, holky :) Jsem ráda, že se Vám to líbí a že Vám dělám chutě! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Takhle bude asi vypadat můj dnešní oběd, hezký recept. :P

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to vypadá úžasně!
    Miluji rizoto na všechny způsoby

    OdpovědětVymazat

Ráda odpovím na jakýkoli váš názor, připomínku či dotaz. Pochvaly mě potěší a kritika je občas taky třeba :)
Díky,
P. ッ

© 2012-2017 by Papush