20. února 2013

Kari sýrovka aneb "Kočičí výkřik" ッ

Ahoj, ahoj, ahoj!

Dnes mám pro Vás recept, který jsem kuchtila včera ke "krabičkovému" obědu do práce a zbylo mi i k nějaké večeřiDoma tomu říkáme "Kočičí výkřik", upřímně nevím, kde jsme to vzali :D Poupravila jsem si ten recept tak, aby byl tak trochu zdravější.



Ingredience na 2 porce:
  • 200 g kuřecího masa (klidně i víc) 
  • sójová omáčka dle chuti
  • lžička olivového oleje
  • 1 menší cibule
  • lžička škrobu
  • voda na naředění
  • 2 kostičky Kiri (nebo jakýkoli sýr, co je po ruce, klidně cottage) + můžeme přidat nivu
  • lžička 10% smetany na vaření (fakt jen takový malý cmrnd :D)
  • 1 menší pórek
  • kari, muškátový květ (malinko, tak na špičku nože), sůl, pepř, provensálské bylinky
Postup:
  1. Maso si nakrájíme na nudličky a prokapeme ho trochou sojovky.
  2. Cibulku nakrájíme a zpěníme na rozehřátém oleji (já ho vždycky kápnu na teflonku a rozetřu ubrouskem, aby ho nebylo moc)
  3. Přidáme maso, orestujeme, zasypeme škrobem a naředíme vodou.
  4. Poté přisypeme kari (dle chuti, ale zas to nepřehánět) a znovu naředíme. Přidáme muškátový květ, sýr a necháme rozpustit. 
  5. Osolíme, opepříme a znovu naředíme vodou. 
  6. Přidáme nakrájený pórek a necháme prohřát. 
  7. Nakonec přidáme provensálské bylinky a zjemníme smetanou. 
  8. Podáváme s těstovinami, s kuskusem, s nudlemi nebo s rýží. A pokud jste gurmáni, doporučuji přidat trochu arašídů, dodá to tomu takovou pikantní chuť a šmrnc.

Výživové hodnoty na 1 porci - bez přílohy:
~ 27 g bílkovin ~
~ 8,6 g sacharidů (z toho 1 g cukrů) ~
~ 10 g tuků (z toho 0 g NMK) ~
958 kj / 229 kcal ~

Vařila jsem tohle jednou kamarádovi a oblizoval se až za ušima, takže snad bude chutnat i Vám :) Je to opravdu rychlovka, k tomu (snad) zdravá a mňamózní!

Dobrou chuť :)

A. G. ッ

5 komentářů:

  1. Tak to musím vyzkoušet, vypadá to velmi dobře!
    Díky za skvělý tip. :))

    OdpovědětVymazat
  2. už jen pro ten název si to co nejdřív připravím! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Škoda, že nemám ráda pórek :-) Ale tak.. :-)Něčím to nahradím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevadí, podle mě tam jde narvat cokoli, co je zrovna po ruce :D A s těmi oříšky je to fakt výborný :)

      Vymazat
  4. vypadá to dobře, to by doma uspělo :)

    OdpovědětVymazat

Ráda odpovím na jakýkoli váš názor, připomínku či dotaz. Pochvaly mě potěší a kritika je občas taky třeba :)
Díky,
P. ッ

© 2012-2017 by Papush