9. května 2013

RECEPIS: Pizza trochu jinak, samozřejmě zdravě!


Ahooooj!

Dneska bez keců přejdu rovnou k věci :D Určitě vás v mém minulém článku plném fotek oslnila má krásná pizza (a jestli ne, tak možná ani dál nemusíte číst :D). Recept na ni jsem objevila někdy dávno a bohužel nevím kde, protože jsem si v jednu dobu hodně kopírovala recepty odevšad možně a teprve teď jsem si je prohlížela a na tuhle dobrotu narazila. Tak se snad nebude zlobit někdo, komu jsem recept třeba ukradla, věřte, že nevědomky, a pokud je to váš copyright, tak se klidně ozvěte :D Nicméně, jdem na to :)




KVĚTÁKOVÁ PIZZA


Na 1 porci, krusta:
cca 200 g květáku (co nejméně stonku)
2 vaječné bílky
1 lžíce lněného semínka
1 lžička chia semínek
koření: sůl, pepř, tymián, oregano, rozmarýn

Na této pizze se dle mých chutí a možností nachází dále:
rajčatová omáčka (trocha konzervovaných rajčat uvařených s česnekem, kořením na pizzu a bazalkovým pestem)
2 plátky dětské šunky
2 plátky Šumavského eidamu
kousek cukety
olivy

Postup:
Předehřejeme si troubu na 200°C.
Květák si rozmixujeme, aby nám s něj vznikla ,,hrubší mouka" a vymačkáme z něj co nejvíce tekutiny, např. v utěrce.
Ke květáku pak přidáme všechny ingredience a z této směsi uplácáme na pečící papír na plechu tvar pizzy, cca 0,3 cm tlustý (nebo si dělejte tvary, jaké se vám zlíbí :D).
Pečeme cca 20 minut, ale kontrolujeme, aby nám moc nezčernaly okraje.
Pizzu pak pokryjeme libovolnými přísadami (fantazii se meze nekladou) a dáme péct na dalších 10-15 minut.

A je hotovo, pizza je na světě! Dobrou chuť :))

Musím říct, že tato jednoduchá, prostá a na první pohled možná zvláštní pizza je jednou z nejlepších, co jsem kdy jedla. Opravdu je ta krusta křupavá, delikátní a zkrátka božská :) Takže určitě vyzkoušejte! Mně jeden květák vystačil na dvě krásné pizzy různých variací a obě byly výborné! Za mě rozhodně *****!

Teď vám popřeji dobrou noc a krásný pátek :))

A. G. 

5 komentářů:

Ráda odpovím na jakýkoli váš názor, připomínku či dotaz. Pochvaly mě potěší a kritika je občas taky třeba :)
Díky,
P. ッ

© 2012-2017 by Papush