12. ledna 2014

RECEPT: Čokoládovo-pomerančové proteinové tyčinky

Screw the haters!
Hey guys!

Protože se mám zítra zkoušku a hrozně se mi to už nechce učit, vymýšlela jsem zas dneska různé skopičiny v kuchyni. Dostala jsem chuť na DMkovou tyčinku, tak jsem si řekla, že si udělám nějaké domácí (levnější, bez éček, člověk ví, co tam je atd., však to znáte :D). Už jsem kdysi jedny dělala, tak mě napadlo, že zkusím ten původní způsob trochu ,,vytunit" a voilá, při pohledu do lednice na pomeranč mě napadla téměř geniální věc! Nicméně jsem si vzpomněla, jak jsem jednou takhle tu domácí tyčinku někde jedla a lidi na mě koukali jak na idiota a ptali se, co a proč to jako jím. Kdybych jedla Snickersku, tak nikdo ani necekne. Takže tůdle všem, co jsou z proteinu vyjevený jak bacily v lékárně. Proteinová tyčinka je stokrát lepší než nějakej sladkej a tučnej hnus ;))



ČOKOLÁDOVO-POMERANČOVÉ PROTEINOVÉ TYČINKY

Potřebné ingredience na 2 tyčinky:
  • 35 g čokoládového proteinu
  • 2 lžíce/10g mletého kokosu 
  • 2 lžíce/10g kakaa
  • 30 g rozemletých ovesných vloček
  • 40-50 ml mléka (podle hustoty těsta)
  • 2 kostičky/20 g hořké čokolády
  • nastrouhaná pomerančová kůra z ½ pomeranče 

Jak na to:
Ve větší míse si smícháme protein, mléko, kakao, kokos, půlku pomerančové kůry a ovesnou mouku, aby nám vzniklo hutné těsto. To vytvarujeme do dvou kvádrů (pokud bude těsto příliš lepkavé a řídké, přidáme kakao, pokud naopak, přilijeme trochu mléka). Tyčinky dáme na nějaký nepřilnavý povrch (na talíř či prkénko pokryté fólií nebo alobalem) a přesuneme na 15 minut do mrazáku. Mezitím si necháme roztát čokoládu (v hrnečku ve vroucí vodě), se kterou posléze polijeme ztuhlé tyčinky. Nakonec posypeme náš výsledek zbytkem pomerančové kůry a strčíme ho znovu do mrazáku, tentokrát tak na hodinku. Pak je zabalíme do fólie a skladujeme v lednici.


Výživové hodnoty na 1 tyčinku (cca 90 g):
~ 18 g bílkovin ~
~ 17 g sacharidů (z toho 3 g cukru) ~
~ 11 g tuků  (z toho 4 g NMK) ~
~ 1020 kj / 244 kcal~

Jsou výýýbornééé!!! :))

Samozřejmě si můžete ingredience libovolně přidat či ubrat, místo ovesné mouky se dá použít mandlová, přidejte si klidně víc čokolády, nějaká semínka... Fantazii se meze nekladou! :)

*Dodatek:
Jen tak pro srovnání, jak je na tom výživově ta Snickerska (1 tyčinka, 50 g):

~ 4 g bílkovin ~
~ 30 g sacharidů (z toho 25 g cukru) ~
~ 12 g tuků  (z toho 5 g NMK) ~
~ 1016 kj / 243 kcal~

Takže to by bylo :) Zítra mi držte palce, jelikož se obávám, že už se k tomu učení dneska nedokopu :D Ale co, zkouška je od slova ZKUSIT!
Přeji hezký zbytek víkendu!

A. G. ッ

3 komentáře:

  1. když jsem si přečetla nadpis, řekla jsem si, že to bude vypadat skvěle, ale že až takhle! :)
    btw skopičiny jsou nejlepší :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkujuuu! :)) A to kdybys viděla, jak dobře chutnají :D
      Přesně tak, ať žijou skopičiny!

      Vymazat
  2. Týýý jo, to musim vyzkoušet! Vypadaj skvěle ;)

    OdpovědětVymazat

Ráda odpovím na jakýkoli váš názor, připomínku či dotaz. Pochvaly mě potěší a kritika je občas taky třeba :)
Díky,
P. ッ

© 2012-2017 by Papush