18. května 2014

NEDĚLNÍ "PEČENÍ": Mini Krtkův dort z mikrovlnky






Zdravíčko a pěknou neděli!


Protože víkendové konstelace jsou příznivé pro pečení a pro lidi bez trouby jako jsem já je to vždy poněkud smutné, rozhodla jsem se, že své hrníčkové buchty pozvednu na novou úroveň! :D

Máte rádi Krtkův dort? Rádi si vyhrajete se snídaní? Dali byste si výborný moučník bez cukru, plný bílkovin a zdravých tuků? Nechcete péct jeden velký, aby se náhodou z jednoho kousku, co si vezmete, nestala půlka dortu? No tak to musíte vyzkoušet tohle! (Muhehe, moje marketingové vzdělání se nezapře :D)




MINI-MIKRO KRTKŮV DORT

(1 porce)

Na buchtu:
30 g mletých ovesných vloček
10 g Holandského kakaa
15 g vanilkového/čoko/unflavoured proteinu (nemusí být)
1/2 lžičky prdopeče
1 lžička bílého jogurtu
sladidlo dle chuti a možností (stévie/nějaký sirup)
mléko na doředění podle konzistence

Na náplň:
1/2 menšího banánu (pokud to chcete přesně, tak čistých 48 g)
1/2 vaničky nízkotučného tvarohu
2 lžíce kokosového mléka (40-50 ml)
1 kostička vysokoprocentní čokolády (10 g)


Postup:
Nejprve si v misce smícháme "suché" ingredience na buchtu a přidáme k nim ty "mokré". Pozor na mléko, stačí malinko, aby těsto nebylo zas úplně řídké (dala jsem celkem asi 50 ml). Vše nalijeme do širokého hrnečku (či pokud máte nějakou malou formu na dort nebo vyhovující misku, je to na vás) a dáme do mikrovlnky na plný výkon na 1,5-2 minuty.
Mezitím si smícháme tvaroh s kokosovým mlékem (ono dá zabrat rozmačkat ty hrudky, pokud ho máte v lednici :D), aby směs byla co nejvíce tuhá. Ničím ji už raději neředit, já tam nalila z kokosového mléka moc vody a pak mi to celé padalo. Do tvarohu pak ještě zamícháme kostičku nasekané čokolády.


Buchtu si vyklopíme z hrníčku a necháme ji vychladnout. Pak přijde na řadu dlabání (ale ještě ne to, za něhož účelem tohle kuchtíme). Prostě vezmeme lžičku a buchtu vydlabeme uvnitř. "Drobky" si dáme někam do misky stranou, budeme z nich pak dělat hlínu :D Snažíme se nechat vyšší okraj, aby si pak ten krtinec měl kam sednout a zůstal tam.
Do vydlabané buchty nakrájíme banán a na to pak pomažeme tvarohovou směs. Nesnažíme se to tam nacpat všechno, prostě jen tolik, kolik to unese. Záleží na šířce vašeho korpusu. Zbytek tvarohu si můžeme nechat jako dezert stranou :) Pak to všechno zasypeme "hlínou" z drobků a máme hotovo!


Energeticky na můj Krtinec:

~ 38,5 g bílkovin ~
~ 39,5 g sacharidů (z toho 10 g cukrů) ~
~ 18,3 g tuků (z toho 1,9 g NMK) ~
2085 kj / 498 kcal ~

Tentokrát nikoho nevykrádám, vymyslela jsem si tento výtvor zcela sama, to jen tak mimo FYI :D Prostě mám roupy z toho, že nevím, o čem psát jednu extra pitomou esej, tak si krátím čas, který na ni mám k dispozici. Klasický psací paradox... 

Vy mějte pěkné, ač to vypadá že pěkně upršené, nedělní odpoledne a tuhle dobrotu určitě vyzkoušejte!

A. G. ッ

12 komentářů:

  1. No vypadá to baáječně. Zapisuji si do své kuchařky a musím vyzkoušet, díky za tip :-)

    OdpovědětVymazat
  2. krtkův zbožňuju! nenapadlo by mě,že se povede i takhle :) bezvadný! krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho právě taky vždycky milovala, tak jsem jeho přípravu trochu vytunila :D Tobě taky pěkný den! :))

      Vymazat
  3. Koukala jsem na něj na insta a slintala. Tak díky za recept! Určitě ho někdy prubnu :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá moc roztomile! :))

    OdpovědětVymazat
  5. úžasnej nápad! a vypadá to k nakousnutí :)

    OdpovědětVymazat
  6. Wow, tak to je dokonalé :O Originální krtkův dort zbožňuju, ale jsem si jistá, že tohle bych si zamilovala taky :)

    OdpovědětVymazat

Ráda odpovím na jakýkoli váš názor, připomínku či dotaz. Pochvaly mě potěší a kritika je občas taky třeba :)
Díky,
P. ッ

© 2012-2017 by Papush